1° Γυμνάσιο Ηρακλείου
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ MONTPELLIER 2026

Το 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης “Καπετανάκειον” είχε την ευκαιρία και τη χαρά να υποδεχτεί τη γαλλίδα φοιτήτρια Lauryne HINTZY, δευτεροετή μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Montpellier στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας της ΠΔΕ Κρήτης με Ακαδημία της Οξιτανίας (Γαλλία) για πρακτική άσκηση στα γαλλόφωνα τμήματα του σχολείου μας. Η πρακτική άσκηση τελούσε υπό την παιδαγωγική επίβλεψη της Συμβούλου Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας για την Κρήτη κ. Κοκοτσάκη Αντωνίας.
Από 2 Φεβρουαρίου έως 3 Απριλίου 2026 η φοιτήτρια συνεργάστηκε με τις καθηγήτριες Γαλλικής Γλώσσας του σχολείου μας κ.κ. Δαμουλάκη Αικατερίνη και Δουλγεράκη Μαρία. Συμμετείχε σε δράσεις συνεργασίας, παρουσίασης και διδασκαλίας στα γαλλόφωνα τμήματα και των τριών τάξεων του σχολείου μας, πραγματοποιώντας εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως:
-παιχνίδια γνωριμίας
-περιγραφές ηρώων B.D. με τη μέθοδο“devinette”
-δράσεις γαστρονομίας (παρασκευή crepes και γνωριμία με γαλλικές και ελληνικές σπεσιαλιτέ)
-δημιουργία“alphabet d’Heraklion et de Montpellier”
-παρουσίαση εθίμων Carnaval, Poisson d’Avril, Paques
-δημιουργία Calligrammes εμπνευσμένα από ελληνικά και γαλλικά ποιήματα.
Τέλος, έλαβε μέρος στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου με την παρουσίαση φιλελλήνων Γάλλων ποιητών και ζωγράφων στα γαλλόφωνα τμήματα του σχολείου.
Παράλληλα, παρακολούθησε τον τρόπο διδασκαλίας της γαλλικής γραμματικής, τη δημιουργία ασκήσεων παραγωγής και κατανόησης του γραπτού και προφορικού λόγου στο γαλλικά.
Ευχάριστη έκπληξη για την κ. Lauryne Hintzy υπήρξε η προσπάθεια γνωριμίας της ελληνικής γλώσσας με τη βοήθεια της κ. Ζαχαριουδάκη Ελένης, ΠΕ02-ΠΕ05 η οποία οργάνωσε με τους μαθητές του τμήματος Α4 παιχνίδια γλώσσας και δανείων-αντιδανείων με τη γαλλική γλώσσα, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας.
Επίσης, φροντίσαμε να γνωρίσει το Ηράκλειο και την ιστορία του με ξεναγήσεις στην πόλη, στη Κνωσό και στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Το stage της κ.Lauryne Hintzy συμπλήρωσαν και οι επισκέψεις και παρακολουθήσεις μαθημάτων στο 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου, στο 13ο Γυμνάσιο, στο Γυμνάσιο Γουβών, στο 7ο Γυμνάσιο και στο Πρότυπο Γυμνάσιο της πόλης μας, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Γαλλικών των παραπάνω σχολείων.
Κατά την παραμονή της κ. Lauryne Hintzy σε συνεργασία με την Ένωση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Κρήτης, την πρόξενο της Γαλλίας κ. Τσαντηράκη Σοφία και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας Ηρακλείου κ. Κοκοτσάκη Αντωνία οργανώθηκαν: βραδιά Chandeleur, επισκέψεις σε παραδοσιακά εστιατόρια και Fetes de Francophonie.
Στις 3 Απριλίου 2026 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το stage.
Ελπίζουμε και σε άλλες μελλοντικές συνεργασίες με την Ακαδημία της Occitanie.





